logo

אילו ויטמינים קיימים בפירות וירקות?

אילו ויטמינים קיימים בפירות וירקות?

פירות וירקות זה חשוב. גם ויטמינים הם חשובים לגוף שלנו. אבל איך נדע בדיוק אילו ויטמינים קיימים ובאילו ירקות ופירות הם נמצאים? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר. הכנו עבורכם רשימה של ויטמינים חיוניים ביותר לגוף האדם ובאילו ירקות ופירות תוכלו למצוא אותם. 

אילו ויטמינים קיימיםבפירות וירקות? - בואו נתחיל:

ויטמין A:

ויטמין A הינו אחראי לתפקוד התקין של הגוף והוא משפיע על ראיית לילה ומערכת הראייה כולה, מערכת החיסון שלנו, תפקוד העור והרקמות הריריות, מערכת העיכול, מערכת השתן, מערכת הרבייה ותהליכי גדילה וצמיחה של הגוף. מקור ויטמין A טבעי הוא במוצרים מן החי בלבד. בצומח נמצאת נגזרת שלו, הנקראת בטא-קרוטן. הרטינול נמצא בחלב ומוצריו (חלב רזה דל בוויטמין ולכן מעשירים אותו) כבד, דגים, חמאה וביצים. בטא-קרוטן נמצא במקורות צמחיים רבים: תרד, ברוקולי, דלעת, גזר, מנגו, בטטה.

 

אנחנו עדיין לא רופאים:) אז אם תרצו לדעת את המינון הדרוש לכם כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום או רופא.

דלעת

ויטמין B1:

נקרא גם תיאמין והוא אחד משמונת ויטמיני B. ויטמין B1 חשוב מאד בהפיכת המזון לאנרגיה בגוף שלנו. בנוסף הוא עוזר במניכת סיבוכים במערכת העצבים, המוח, מערכת השרירים, לב, בטן ומעיים.

כמובן שלפני נטילת כל ויטמין מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע או רופא כדי להתאים את המינון הדרוש לכל אדם.

איפה נוכל למצוא את ויטמין זה?

אפונה, תפוחי אדמה, פולי סויה, גבינות וחלב.

פולי סויה

ויטמין B12:

ויטמין ידוע ומוכר לכולנו מגיל צעיר. ויטמין זה נמצא במאכלים שמקורם הוא מן החי או שניתן גם לצרוך אותו כתוסף תזונה בצורת טבליה. אילו מאכלים נוכל לצרוך כדי להגדיל את כמו הויטמין בגוף שלנו?

מוצרי חלב, ביצים, דגים, פירות ים. ישנם מוצרים צמחוניים המועשרים בויטמין זה כמו דגני בוקר, חטיפי אנרגיה, מוצרי סויה, טופו ועוד.

דגני בוקר

ויטמין C:

ידוע גם בשם חוצה אסקורבית. ויטמין C נחוץ ביותר בגוף שלנו ליצירת חלבו הקולגן המאפשר יצירה של רקמות ועצמות ושומר על האלסטיות של העור שלנו. זהו ויטמין נפוץ מאד בצומח וניתן למצוא אותו בפירות וירקות רבים כמו: פירות הדר, פלפל אדום, עגבניות, ירקות ירוקים ועוד. גם בחלב יש ויטמין C אך הוא נהרס בתהליך הפיסטור.

ויטמין K:

זהו ויטמין שהוא פחות מוכר בקרב הציבור הרחב. ויטמין K נחוץ לבני האדם בתהליכי קרישת הדם, בניית עצמות ובניית כלי דם בין היתר והוא מעורב בעיוד של חלבונים חיוניים לגוף. ויטמין זהנפוץ בעיקר בעלים ירוקים: תרד, ברוקולי, סלק עלים, כרוב, חסה, סויה וקליפת מלפפון. ניתן גם לצרוך את הויטמין כתוסף תזונה אך לפני כן מומלץ מאד להיוועץ באיש מקצוע או רופא.

NEWSLETTER

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו את הסקירות והכתבות ישירות אליכם למייל!

בעת ההרשמה את/ה מאשר/ת קבלת דיוור ותוכן שיווקי מאתר colega.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואו נהיה קולגות:)

הפכו לקולגות וקבלו את כל הסקירות והשוואות המחירים ישירות אליכם למייל באפס מאמץ:)