logo

מה ההבדל בין פרי לירק?

מה ההבדל בין פרי לירק

כולנו יודעים שפירות וירקות נבדלים במספר דברים אבל ייקח לנו קצת זמן למנות את ההבדלים אם מישהו ישאל אותנו. החלטנו לעשות לכם סדר בדברים.פירות וירקות הם שני סוגי מזון שונים המגיעים מאותה משפחת צמחים. לשניהם יש הרבה יתרונות בריאותיים, אבל הם לא זהים. דרך אחת לדעת היא על ידי הסתכלות על הצבע שלהם. פירות הם בדרך כלל צבעוניים בהירים, בעוד הירקות נוטים להיות ירוקים או חומים. הדרך השנייה להבדיל ביניהם היא לפי איך הם גדלים על הצמח. פירות גדלים בצד החיצוני של הצמח, בעוד ירקות צומחים בחלקו הפנימי. לפני שצלול לעומק ההבדלים נתחיל בלהבין כל אחד בנפרד:

ההבדל בין פרי לירק – מה זה ירק?

ירקות הם שם כולל המתאר צמחים אכילים למעשה. הם לא סוג של פרי או זרע, הם החלקים האכילים של צמחים. ירקות הם בריאים והם נהדרים למאכל כמו שהם או מבושלים. הם יכולים להיות החלק העיקרי בארוחה או פשוט משלימים את הטעמים האחרים. לעתים קרובות ירקות מספקים ויטמינים ומינרלים אבל יש להם גם סיבים שיש להם יתרונות פוטנציאליים לירידה במשקל ושמירה על מדדים תקינים. גידול ירקות הוא אחד מענפי החקלאות הגדולים והמובילים בישראל כיום. חקלאות הירקות מספקת ירקות איכותיים לשוק המקומי הישראלי ואף מהווה מרכיב מרכזי בייצוא חקלאי מישראל למדינות אחרות.

אילו ירקות אנחנו מכירים? מלפפון, פלפל, גזר, ועוד.

ההבדל בין פרי לירק – מה זה פרי?

פרי הוא חלק מהצמח בו נמצאים הזרעים. על פי ההגדרה בבוטניקה: פרי הוא חלק מהצמח שנוצר מחלקי פרח פנימיים. פרי הוא החלק האכיל של הצמח, שיכול להיות מהפרחים או מהשחלות של הצמח עצמו. פרי מוגדר כשחלה בוגרת של צמח פורח, או כפריקרפ שלם או חלקי המכיל זרעים ויכול להכיל גם רקמות אחרות.

אילו פירות אנחנו מכירים? בננה, תפוח, תפוז ועוד.

כמה עובדות חשובות על פירות וירקות:

*סין היא הספקית המובילה בעולם של ירקות. הם מתמחים בייצור תפוחי אדמה, עגבניות, חסה, בצל, ברוקולי וכרוב.

*צ’ילי הוא ירק כל כך חריף, עד כדי כך שהוא משתמש כשנק צבאי בצבא ההודי. ירק זה קטלני וידוע שהוא יכול לגרום להלם אניפלקטי.

*הסוג הנפוץ ביותר של בננה הוא “קוונדיש”. הזן הזה קיים משנת 1836.

*תפוחים עשויים מ25% אוויר. זו הסיבה שתפוחים יכולים לצוף על מים:)

ההבדל בין פירות וירקות

פירות וירקות הם שני סוגים שונים של מזונות. יש להם מרקמים, צבעים וטעמים שונים. הם גם מספקים חומרים מזינים שונים לגוף. פירות הם מתוקים, צבעוניים ועסיסיים בעוד הירקות הם פריכים, בצבע ירוק או צהוב, ולעתים קרובות הם מרירים בטעמם. פירות בדרך כלל מכילים יותר סוכרים טבעיים מאשר ירקות. ירקות הם לרוב עשירים בסיבים בעוד בפירות יש פחות סיבים. פירות הם החלקים המתוקים, העסיסיים והאכילים של הצמח. הם מכילים זרעים ושכבת עור עבה. ירקות הם החלקים האכילים של צמחים מלבד פירות. יש להם פחות סוכר ויותר מים מפירות והזרעים שלהם אינם נראים ב”בשר” הירק.

לסיכום, פירות וירקות הם חלקים שונים של הצמח. פירות הם החלקים המתוקים והעסיסיים של הצמח ובדרך כלל מכילים סוכרים טבעיים. בנוסף, הם מכילים זרעים של הצמח עצמו. לעומתם ירקות הם חלק אחר אכיל של הצמח שאינו נושא זרעים. קיימים כמה זני ירקות אשר לפי הבוטניקה הם למעשה פירות, בזמן שהכלל מגדיר אותן כירקות, כמו למשל עגבנייה ופלפל (גמבה).

NEWSLETTER

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו את הסקירות והכתבות ישירות אליכם למייל!

בעת ההרשמה את/ה מאשר/ת קבלת דיוור ותוכן שיווקי מאתר colega.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואו נהיה קולגות:)

הפכו לקולגות וקבלו את כל הסקירות והשוואות המחירים ישירות אליכם למייל באפס מאמץ:)