logo

פירות וירקות צהובים וכתומים – מה חשוב לדעת

פירות וירקות צהובים וכתומים

ירקות ופירות מגיעים אלינו במגוון רחב של צבעים. הצבעים שלהם לא רק יפים לעין אלא מסמלים על ערכים תזונתיים חשובים מאד לגוף שלנו. בכתבה קודמת סיקרנו את היתרונות התזונתיים של פירות וירקות ירוקים.
הפעם נתמקד דווקא בצבעים צהוב וכתום.
ירקות ופירות כתומים וצהובים כוללים: בטא קורטן, זאקסנטין, פלבנואידים, ליקופן, אשלגן ווימטמין C.
חומרים אלו מסייעים לרוב בהאטת קצב ההזדקנות ועוזרים להפחית את הסיכויים לחלות במחלת סרטן הערמונית. חוץ מזה, הם מסייעים בהורדת רמת הכולסטרול בדם שלנו ומפחיתים את הלחץ הדם. יתרונות נוספים של פירות וירקות כתומים וצהובים הם איזון חומציות הגוף, ועובדים טוב עם סידן ומגנזיון ומעודדים בניית עצמאות בריאות.

אילו פירות וירקות כתומים וצהובים אנחנו מכירים?

משמש, דלורית, מלון, גזר, אשכוליות, לימון, מנגו, נקטרינות, תפוזים, פפאיה, אפרסקים, אפרסמונים, אננס, דלעת, לפת, תירס מתוק, בטטות, מנדרינות, תפוחים צהובים, סלק צהוב, תאנים צהובות, אגסים צהובים, פלפלים צהובים, תפוחי אדמה צהובות, עגבניות צהובות, אבטיח צהוב, וקישוא צהוב.


הפעם נתמקד בשלושה – בואו נתחיל:

לימון

את טעם הלימון החמוץ כולנו מכירים. כולנו גם משתמשים בו על בסיס קבוע –  בסלטים, קינוחים, רטבי תיבול ועוד. מה הם היתרונות של הפרי החמצמץ?

הורדת חום

מיץ לימון סחוט טרי יכול לסייע כאשר אנחנו סובלים מחום גבוה. הלימון מגביר את תהליך ההזעה בגוף שלנו, מה שמאפשר את הורדת החום בצורה מהירה יותר.

בריאות השיניים

לימון הוא תוסף היגיינה טבעי וידוע בכל הקשור להיגיינת הפה שלנו. הוספת מיץ לימון למשחת השיניים שלנו מסייעת במצבי דימום חניכיים ובהקלה על כאבי שיניים וחניכיים. בנוסף, חשוב לדעת שליצון יכול להפחית ריחות רעים מהפה:)

 

לימון

טיפוח ובריאות השיער

המון אנשים סובלים בצורה עונתית ותמידית בקשקשים וקילופים בקרקפת. במצבים כאלה מומלץ מאד למרוח מיץ לימון טבעי על הקרקפת עצמה, להמתין מספר דקות ואז לשטוף. בנוסף, לימון עוזר בשמירה על ברק השיער.

כמובן שקיימים עוד יתרונות רבים ללימון אבל אנחנו בנתיים נספק במה שציינו כאן למעלה כדי להמשיך ולצרוך את הפרי הנהדר הזה!

מלון

איזה פרי עסיסי ונהדר זה מלון! המלון הוא פרי עשיר מאד בויטמינים והוא מעולה לגוף שלנו.
המלון מכיל ויטמין K, A, ו-C. בנוסף הוא מכיל גם מינרלים כמו אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום ועוד. בנוסף, המלון גם עשיר בחומצה פולית.

אחד היתרונות הפחות מוכרים של המלון הוא שהוא מעולה לבריאות העיניים שלנו

המלון עשיר מאד ב-בטא קרוטן, שהוא חומר טבעי השומר על בריאות ותקינות העיניים שלנו ומונע עיוורון לילה.

יתרון נוסף – שומר על בריאות הלב

המלון מכיל מינרלין וויטמינים רבים המסייעים בהורדת לחץ הדם ומפחיתים את הסיכון לחלות בשבץ. בנוסף, הוא גם מחזק מאד את מערכת כלי הדם שלנו ומערכת הלב.

מלון

פלפל צהוב

פלפל צהוב הוא ירק עשיר מאד בסיבים תזונתיים, אך דל בקלוריות ובשומן, מה שהופך אותו לירק מושלם! הפלפל הצהוב מכיל בתוכו ויטמין C, אשלגן וחומצה פולית ולכן כחלק מהתזונה היום יומית שלנו מומלץ לשלב גם אכילת פלפל צהוב.

אפשר לאכול אותו במגוון צורות רחב – מוקפץ, חתוך גס, חלק מסלט ועוד.

הפחתת דלקות בגוף

מלון הוא פרי המכיל חומרים אנטי דלקתיים רבים. במידה ואתם סובלים מדלקת חד פעמית או דלקת כרונית, מומלץ לשלב בתזונה שלכם אחת ליום לפחות מלון. אכילת המלון תסייע בריפוי הדלקת בצורה מהירה יותר.

בתיאבון ותהנו:)

NEWSLETTER

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו את הסקירות והכתבות ישירות אליכם למייל!

בעת ההרשמה את/ה מאשר/ת קבלת דיוור ותוכן שיווקי מאתר colega.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואו נהיה קולגות:)

הפכו לקולגות וקבלו את כל הסקירות והשוואות המחירים ישירות אליכם למייל באפס מאמץ:)