logo

השוקה

שיק או שוק? הציונים של קולגה (1-10)

אודות המותג

באתר השוקה, "יד ראשונה מחקלאי" כפי שאומר הסלוגן המתנוסס בראש עמוד הבית של האתר, מצהירים כי מדובר ב"שוק הראשון באינטרנט!". אין לנו באמת דרך לוודא את זה, יש לומר בכנות, אבל נסמוך על אמינותו של צוות השוקה שמצהיר זאת בגאון. השוקה הוקם על פי הנאמר באתר במטרה "לאפשר לצרכנים לבצע משלוח של מוצרים טריים ואיכותיים, מוצרים מיוחדים ומוצרי שוק, מבלי לצאת מהבית, לעמוד בתורים או להיתקע בפקקים, ממש כאילו הסתובבתם ביו הבסטות, בין הפירות והירקות הטריים, הצבעים, הריחות ושמעתם את קריאות ה"רק היום"… כמו שאומר השיר: "אצא לי השוקה…", רק שאצלנו אומרים "אגלוש לי השוקה…". האם זו באמת התחושה כשגולשים באתר המשלוחים השוקה? יצנו לבדוק, הנה חוות הדעת שלנו.

חויית משתמש באתר

אתר השוקה מאוד צבעוני ומרשים. בדומה לאתרים שכבר סקרנו כאן כמו מושבניק, שולינקה, תפוחי ואחרים, האתר יפה ונעים לשימוש, הקטגוריות ברורות, והמחירים מוצגים באופן בולט ונוח. במרבית המוצרים יש אפשרות לבחור לרכוש לפי משקל או יחידות, כאשר גם ביחידות מפורטת הערכת המשקל של המוצר, מה שמקל על תהליך הרכישה. ישנם מוצרים רבים במחירי מבצע והדבר מודגש לנוחיות המשתמש, תוך פירוט המחיר המקורי טרם ההנחה. עם זאת עמודים רבים באתר מסתיימים באמצע שורת מוצרים כך שהמשך השורה ריק ולבן, מה שמטעה ועלול לגרום ללקוחות לחשוב שבנקודה זו הסתיימו אפשרויות הבחירה של המוצרים למרות שלא כך – וחבל.  רק כשמגלגלים עוד למטה רואים מוצרים נוספים.

משלוח השוקה

מחירים

נראה שהמחירים בהשוקה נעים על ציר הממוצע הגבוהה המקובל בשוק זה. יחד עם זאת, בעת עריכת הביקורת נראה כי ישנם מבצעים רבים ומשתלמים וביניהם למשל ענבי טלי בוטיק במחיר של 16.90 ₪ במקום 33.90 ₪ לק"ג, ליצ'י במחיר מבצע של 17.90 ₪ במקום 19.90 ₪, מארז עגבניות שרי מיקס של 1.4 ק"ג במחיר 19.90 ₪ במקום 21.90 ₪ ועוד.

זמינות משלוח

לאחר הכנסת המוצרים לסל באתר נפרסת בפני הלקוחות טבלה נוחה ומסודרת עם מועדי המשלוחים האפשריים וחלונות הזמנים לפי כתובת המגורים המוזנת. הופתענו לגלות שחלונות הזמנים למשלח מאוד מוגבלים ומצומצמים, במיוחד בהשוואה לאתרים אחרים דומים כמו מושבניק, נוי השדה, תפוחי וכרמלה. תחילה חשבנו שמדובר רק במשלוחים מוגבלים לעיר מודיעין, אבל מבירור נוסף הסתבר לנו שגם לתל אביב  וירושלים למשל, היקף המשלוחים מצומצם ביותר ואינו חל מדי יום או אפילו יומיים. חבל. 

ככלל, עלות המשלוח ב-השוקה עומדת על 20 ש"ח, כאשר בקניה מעל 700 ש"ח המשלוח חינם. כמו כן יש מינימום הזמנה של 150 ₪.

אזורי משלוח

באתר השוקה ניתן באופן ברור, קל ונוח לבדוק האם כתובת המגורים שלך נכלל באזורי החלוקה או לאו. בחלקו העליון של האתר ישנה אפשרות להקליד את הכתובת ולקבל מיד תשובה במנוע החיפוש. הבדיקה אף מוצגת בצורה חביבה, כבקשה "רק לבדוק שאנחנו מגיעים אליי", וכאשר הכתובת המוזנת אכן נכללת באזורי החלוקה התשובה המוצגת היא "יש, אנחנו מגיעים אלייך!". לנו זה העלה חיוך.

היצע של מוצרים

היצע המוצרים ב-השוקה יחסית מצומצם לעומת אתרים אחרים כמו שולינקה למשל.  ישנן סה"כ 4 קטגוריות לבחירה: פירות וירקות, מאפיה, תבליניה וקולינריה. בקטגוריות עצמן יש כאלו עם יותר אפשרויות בחירה ויש שפחות. כך למשל, קטגורית הקולינריה כוללת מגוון רחב יחסית של מוצרים לבחירה, ואילו עמודת התבלינים כוללת בעיקר תבלינים בסיסיים. 

איכות המשלוח

המשלוח של השוקה הפתיע להגיע מספר שעות לאחר שהזמנו אותו ולמרות שתואם ליום למחרת בלבד. נציג החברה אמנם התקשר ליידע אותנו כי המשלוח יגיע באותו היום אולם זה נעשה זמן קצר לפני שאכן הוא הגיע, ועל אף שכאמור תואם מועד הגעה אחר. משלא היינו בבית לקבל את המשלוח, הארגז חיכה לנו בכניסה לדלת. מזל שלא הזמנו מוצרים הדורשים קירור כי באותו יום היה חם במיוחד. מעבר לכך המוצרים הגיעו באריזה טובה ומושקעת וגם הירקות הגיעו בקופסאות קרטון קטנות ונוחות לשימוש ואכסון. 

ראויה לציון האפשרות שמציעים בהשוקה לבחור אריזה ללא שקיות בעת ההזמנה תוך התחשבות ושמירה על איכות הסביבה. בהחלט לא מובן מאליו!

משלוח השוקה 2

איכות המוצרים

מרבית המוצרים שהגיעו מהשוקה היו באיכות טובה. כך, למשל, מיקס עגבניות השרי היו מצוינות וחוסלו בתוך דקות, עוגיות האלפחורס ועוגיות התמרים שהזמנו השאירו טעם של עוד, הברוקולי והמלפפונים חייכו כל הדרך למקרר, ועוד.  יחד עם זאת העגבניות שהזמנו נרקבו זמן קצר לאחר קבלתן, למרות שנשמרו בקירור.

מגדלים או משווקים?

בהשוקה אומרים כי "כולם יודעים שבסופר הפירות והירקות, הבשר ושאר המוצרים הטריים המגיעים במשלוחים אינם איכותיים. השוקה הינו אתר אינטרנט המתמחה במשלוחי מזון טריים, את כל המוצרים אנחנו מזמינים על פי ההזמנות שהצטברו לאותו היום מכלל הלקוחות, מזמינים את הסחורות מחקלאים ומספקים שונים, כך אנחנו לא נדרשים להחזיק מלאי וכל הסחורה טרייה טרייה טרייה!!". 

שירות לקוחות

שירות הלקוחות של השוקה זמין במגוון ערוצים – הן בפייסבוק למשל, הן דרך האתר והן טלפונית. חבל שאין גם אפשרות ליצירת קשר דרך הווטסאפ כפי שמציעים למשל בתפוחי או מושבניק.  

לצערנו (או שמחתנו, תלוי איך תסתכלו על זה) יצא לנו להיות בקשר עם נציגי החברה רק כאשר נציגה התקשר אלינו כאמור סמוך למועד הגעת המשלוח על מנת לעדכן אותנו שהוא יגיע עוד באותו יום ההזמנה ולא במועד המקורי שאותו ביקשנו. מצד אחד לפחות טרחו להודיע לנו, מצד שני זה בהחלט חריג להציב עובדה ללקוח על מועד ההגעה ללא תיאום מראש והתחשבות בבקשתו.

***הסקירה והתוכן בעמוד מבוסס על חוות דעתם האישית של הכותבים בלבד. הסקירה נכתבה על בסיס משלוח אחד.

NEWSLETTER

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו את הסקירות והכתבות ישירות אליכם למייל!

בעת ההרשמה את/ה מאשר/ת קבלת דיוור ותוכן שיווקי מאתר colega.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתנו

סקירות נוספות

נוי השדה 1

מי שלא שמעו על "נוי השדה" קודם לכן ויבקרו בפעם הראשונה באתר הרשת, יופתעו בוודאי לגלות מי עומד מאחורי המיזם. בניגוד לנטייה הטבעית לחשוב שמדובר

קרא עוד »
שולינקה 2

חויית משתמש באתר מחירים זמינות משלוח אזורי משלוח היצע של מוצרים איכות המשלוח איכות המוצרים מגדלים או משווקים? שירות לקוחות שיק או שוק? הציונים של

קרא עוד »
מושבניק

מה האסוציאציה הראשונה שקופצת לנו, לרוב, בראש כשאנחנו שומעים/ות את המילה מושבניק? אולי דמות של חקלאי כזה של פעם, מהמושב, עם כובע קש גדול, פרות

קרא עוד »

בואו נהיה קולגות:)

הפכו לקולגות וקבלו את כל הסקירות והשוואות המחירים ישירות אליכם למייל באפס מאמץ:)